Tuesday, July 10, 2007

.::BiDaDaRi::.

::.~Bidadari~.::

menuju ke kamar sepi..
beralih ke dataran kosong..
menuju ke ruang tak berzarah..
kenapa begini??

hidupku ini terlalu sepi..
sunyi.. kosong..
dalam keriuhan aku rasa sunyi..

dimana silapnya aku??
kemana perginya ceria??
kemana perginya kasih??
dimana tinggalnya rindu??

ahh... gelap!!!
mengapa???
apa yang berlaku??
dimanakah sinar itu??

dari jauh kulihat setitik cahya..
aku berlari mengejarnya..
aduh aku terjatuh..
aku bangun dan kembali berlari..

sinar!!
ia semakin besar..
ia semakin terang..
senyumku terukir..

seorang bidadari kecil muncul
di balik kabus tebal cahaya itu..
di berikan aku sekeping hati
yang dipenuhi sayang, cinta dan rindu..

dan cahaya itu terus
mengikuti setiap jejakku..
aku kini diterangi cahaya itu..
mengiringi langkah indah hariku..
bersama sekeping hati yg diberi bidadari..

kini...
aku rasa hidupku punuh makna..
aku lengkap bukan??
aku punya rasa cinta dihati..
punya rindu dan sayang..
bidadari itu telah membawa kebahagiaan ku..
Bidadari itu...

nukilan rasa,
myralicious89

*****************************************************

banyak kisah disebalik sajak ini.. andai dapat dihayati maksud tersurat dan tersurat... segalanya dapat dirungkai..

No comments: