Friday, August 27, 2010

sebuah kisah di malam Hari Kekasih

masih ku ingat dengan jelas, ia merupakan malam hari kekasih. biarpun ramai yang berkata, seorang muslim diharamkan menyambut hari kekasih.
namun bagiku itu bukanlah satu kesalahan, kerna aku bukannya menyambut hari kemenangan st.velentino or hari kemenangan kristian. bagi ku aku menyambut suatu hari yang dipenuhi cinta dan kasih sayang, plus aku langsung tak berniat untuk melakukan maksiat. so aku rasa xda salahnya aku nak menyambut hari kekasih ni, hanya dengan meluangkan masa berborak dan dinner.. xsalahkan???
kisahnya bermula begini, aku mengenali dia sudah sebulan sebelum kami setuju untuk bertemu. dia tinggal nun jauh di selatan tanah air dan aku di lembah klang.
tak sangka sangat awak sanggup turun jumpe saya kt sini.. awak sangat sweet ketika itu :D ohooo...
pada waktu yang dijanjikan dia datang ambil aku dan kami bersama ke suatu restoran yang agak romantik. pertama kali bertentang mata, ternyata aku betul-betul berdebar. tapi ntah lah, ketika itu belum terlintas lagi perasaan sayang atau cinta. kami keluar atas dasar persahabatan :D.. tapi dari awal perkenalan dia sudah menunjukkan sifat2 gentleman dan caring yang teramat sangat. sebagai seorang gadis yang sedang single mingle around agak tergoncang juga ati ni.. hehehehe...
sedang kami rancak berborak dan menikmati angin mlm, kami didatangi beberapa orang temanku, lantas duduk semeja dan turut sama berborak. si dia kelihatan tidak begitu selesa, tapi digagahi juga dengan beramah mesra dengan teman-temanku yang lain.
thx awak.. awak sgt baik :D tp sy nmpk awak cuak masa dowang kenakan awak tuh..
dan malam itu berakhir dengan sejuta senyuman yang terlahir dari wajah yang berseri bak bintang dilangit yang menjadi saksi kita :D wahhh.. so sweet..

tapi itu sume hanya dapat aku jadikan bingkisan dalam sebuah peti kenangan yang telah ku tutup rapi.. biarkan kenangan berbunga di ranting usia... kerna kini aku dan dia sudah punya kehidupan sendiri.. namun dia tetap mantan terbaikku.. :D

No comments: