Tuesday, April 21, 2009

salahkah aku???


aku rimasss... aku lemasss...
salahkah aku menjadi diri aku sendiri???
salahkah aku mencuba tuk membahagiakan mereka???
dan salahkah aku tuk mencari kebahagiaan ku sendiri???

mengapa mereka tak paham itu???
mengapa mereka tak pernah cuba tuk memahamiku??
mengapa hanya aku yang harus memahaminya???
tiada keadilankah buat aku????

masalah... dilema.. egois..
segalanya sering membelengu diriku..
dari langkar mencari sebuah persahabatan
hingga ke arah tersungkur mencari cinta...
aku masih tetap gagal mencari kesempurnaan..

sudahlah....
tinggalkan saja aku andai aku tak sempurna..
ke sana kau pergi mengejar kesempurnaan yang kau cari..
hiduplah kau dalam kedustaan dan persengketaan
yang pernah kau bina dulu
harungilah segala onak yang kau ciptakan..

biarkan aku menjadi kuat dengan air mata..
biarkan aku melewati kesengsaraan ini sendiri...
pergilah kau bermain dengan sandiwaramu....

No comments: